اجرای سازه ال اس اف

مراحل اجرای سازه ال اس اف lsf ساخت ساختمان با سازه ال اس اف به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان است . به این شکل که بخش عمده ی کار(حدود ۶۰_۷۰درصد) به طراحی و تولید مربوط می شود  و در کارخانه سازنده ال اس اف  انجام می پذیرد و ۳۰ الی ۴۰ درصد باقی مانده ی کار که مربوط به بخش اجرایی مهندسین سازه است در محل ساخت سر هم بندی میشود .

مدت زمان اجرا و کیفیت ساخت به عوامل مختلفی بستگی دارد از قبیل:

  1. دانش وتکنولوژی شرکت مجری
  2. آشنایی کامل با استانداردها و الزامات اجرایی مربوطه
  3. تجربیات شرکت مجری
  4. داشتن مهندسین کارآزموده و متخصص و کارگران مجرب و آموزش دیده
  5. شناخت درست مجری نسبت به مصالح و متریال مدرن در کار
  6. استفاده از ابزار و ماشین آلات مخصوص و …

برای ساخت ساختمان با سیستم اجرای ال اس اف لازم است ابتدا نقشه معماری و کارایی ساختمان تعیین و مشخص شود ، سپس طبق توضیحات داده شده برای دریافت مجوز ساخت و یا اضاف اشکوب برای ساخت به روش lsf اقدام کنید . معمولا سازه های ال اس اف مانند ساخت خانه ال اس اف ، ساختمان پیش ساخته lsf و.. به دو روش اجرا می شود .
روش اول سازه های ال اس اف به روش نیوزلندی ( فرم کت )
سازه های نیوزلندی که طبق نقشه معماری شما در کارخانه توسط دستگاه ، تولید ، برش و تا حدودی مونتاژ می شود . در نتیجه ۹۰ درصد اجرای سازه در کارخانه انجام شده و این امر سبب افزایش سرعت و صفر بودن خطای انسانی می شود . به دلیل این که در سازه های نیوزلندی حتی جای پیچ ، بولت ، بادبند ها و … را دستگاه از قبل پانچ و مشخص کرده است . معمولا سازه های نیوزلندی جوابگوی اب و هوای شهر هایی ست که در فصول سال با بارش شدید باران و گرمای شدید رو به رو هستند . در سازه های نیوزلندی اکثرا وزن سازه در هر متر مربع ۶ تا ۱۰ کیلو گرم نسبت به سازه کانادایی سنگین تر است . از دیگر حسنات سازه نیوزلندی این است که در نازک کاری و اجرای گچبرگ به دلیل این که جای پیچ ها از قبل مشخص شده ست ( پاچ شده ) یک سطح صاف و بدون بیرون زدگی پیچ ایجاد می شود و نیازی به پوشش دو لایه گچبرگ ندارید .

مراحل اجرای سازه ال اس اف
روش دوم سازه های ال اس اف به کانادایی
بعد از طراحی نقشه سازه ، بنا بر ضخامت سازه تعیین شده سازه ها در کارخانه به صورت سرد نورد تولید شده و به محل اجرای پروژه ارسال می شود . در این روش اجرای سازه ال اس اف برش کاری و مونتاژ سازه به عهده نصاب ال اس اف می باشد . در این روش خطای انسانی بالا تر است ولی حسنی که سازه کانادایی دارد این است که چنان چه در حین اجرای سازه پروژه ، دچار تغییرات داخلی از جمله پارتیشن بندی شود مهندس سازه و نصاب سازه راحت تر می تواند این تغییرات را اجرا کند . یکی دیگر از تفاوت های سازه کانادایی و نیوزلندی ، این است که در روش نیوزلندی حتی در سقف های صاف از خر پا استفاده می شود ولی در سازه کانادایی از سازه جویس به صورت دوبل استفاده می شود . از دیگر تفاوت های این دو روش این است که روش اجرای باد بند ها با هم متفاوت است ، در سازه نیوزلندی باد بند به صورت پنل ساخته می شود اما در سازه کانادایی از باد بند خطی استفاده می شود .

مراحل اجرای سازه ال اس اف
قسمت بعدی در مراحل اجرای سازه ال اس اف :روش پوشش سازه های ال اس اف
پس از نصب سازه نوبت به پوشش داخلی و خارجی سازه می رسد . توجه داشته باشید که در سازه های ال اس اف هیچ محدودیتی برای پوشش نما خارجی و داخلی ندارید و این سیستم با کلیه متریال های ساختمانی ترکیب شده و سازگاری کامل دارد ، ولی نیاز است که در طراحی سازه ، متریال پوشش از قبل پیش بینی گردد و هر در کدام از ایتم ها نیاز است که مجری ان سیستم با سیستم ال اس اف اشنایی داشته باشد . به طور کل سازه های ال اس اف یک سیستم درای وال ( ساخت و ساز خشک ) محسوب می شود و به دلیل نیازنداشتن به استفاده از ملات و بتن و … دارای سرعت اجرای بالا و عایق صوتی و حرارتی ساختمان می باشد . برای پوشش نمای خارجی یک رول فوم روی سازه اجرا می شود و پس از ان پنل های سیمانی سمنت برد اجرا می گردد .

مراحل پوشش سازه های ال اس اف
پوشش دیوار های خارجی: دیوار های خارجی را معمولا با پنل سیمانی پوشش می دهند اما شما می توانید از دیگرمتریال ها مانند سمنت برد ،ساندویچ پنل و. . . استفاده کنید . در انتخاب پوشش خارجی دقت کنید زیرا پوشش خارجی همیشه در معرض باد و باران ، تابش شدید نور خورشید ، برف و … می باشد به عبارتی این پوشش می تواند عمر ساختمان شمارا افزایش دهد . پس از پوشش خارجی نوبت به لوله کشی می رسد ، طبقه نقشه ، تاسیسات برق ، لوله کشی های گاز ، تاسیسات سیستم، گرمایش و سرمایش (بخاری ، شوفاژ ، شومینه ، کولر، اسپیلیت و … ) اعمال می شود . در نظر داشته باشید سیستم ال اس اف به دلیل سادگی اجرا در تعمیر لوله کشی های تاسیسات بسیار مقرون به صرفه و با سرعت بالایی عمل می کند . در بخش بعدی عایق های صوتی و حرارتی اجرا می شود و سپس پوشش داخلی. پوشش داخلی می تواند با مصالحی مانند گچبرگ معمولی (RG) ، پنل مقاوم در برابر رطوبت (MR) ، پنل مقاوم در برابر حریق (FR) ، پنل مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM) ، گچ و رابیس و دیگر متریال موجود در بازار بسته با خواست و بودجه کارفرما انجام شود . پس از ان نوبت به طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی می رسد . سیستم ال اس اف هیچ محدودیتی در استفاده از متریال های مختلف برای دکوراسیون مانند چوب ترمو ، کناف ، گچبری های اماده ، چراغ های لاین و . . . ندارد اما بهتر است قبل از ورود به مرحله طراحی سازه در باره نحوه نما و دکوراسیون صحبت شود .

اجرای ال اس اق طباطبایی کیا

فونداسیون ال اس اف | شالوده یا فونداسیون سازه ال اس اف lsf

ابتدا شالوده یا فونداسیون به صورت نواری یا گسترده اجرا می شود ودرون آن رول بولت ها یا پیچ های انتظار به شکل های میلگردی یا عصایی در فواصل معین (بسته به نوع بولت ها از ۲۰ سانتیمتر تا ۲۴۰ سانتیمتر) کار گذاشته می شود،شالوده می بایست به نحوی طراحی شود که تمامی بارهای وارده را به شکل صحیح انتقال دهد.

معمولا ابعاد شالوده به نوع و ارتفاع ساختمان و مقدار بار وارده و ظرفیت باربری خاک بستگی دارد.

طبق محاسبات کارشناسان و متخصصین به علت سبکی وزن سازه،در ساختمان های کوتاه مرتبه و تک طبقات،نیازی به مسلح کردن پی ساختمان نمی باشد ولی در دوطبقه و یا بیشتر،پی ساختمان کاملا” مسلح می شود.

در زمینه ی اجرای شالوده هیچ گونه محدودیتی در رابطه با توپوگرافی و جنس و شیب زمین وجود ندارد و در هر شرایطی قابل اجرا می باشد. پس از اجرای فونداسیون،تمامی سطح آن توسط عایق های رطوبتی ایزوله می شود.

اجرای ال اس اق طباطبایی کیا

آموزش ال اس اف

ال اس اف   lsf اولین و بهترین گزینه برای ساخت ویلا ، سوله و انبوه سازی ( به دلیل سرعت بالا ، پیش ساختگی و عدم مشکلات متعدد در تولید انبوه) است .  سازه های ال اس اف سازه هایی پیش ساخته و سبک هستند که بر اساس نقشه معماری دلخواه شما توسط دستگاه های پیشرفته در کارخانه بدون کوچکترین دخالت انسانی تولید میشوند و سپس در محل ساختمان با استفاده ار پیچ های سرمته دار،بولت و سایر اتصالات مورد نیاز برپا خواهند شد. این سازه ها ازجنس ورق های گالوانیزه با طول و عرض متغیر که عرض ان معمولا ۸۹الی ۳۰۸mm تولید میشوند که به عنوان جدید ترین، مدرن ترین و سریع ترین روش ساختمان سازی که جایگزین سازه های بتنی و فلزی هستند استفاده میشود. بدون تردید میتوان گفت که آینده ساختمان سازی در کشور ایران سازه های LSF هستند، چراکه این نوع ساختمان ها در مقایسه با روش های استاندارد ساختمان از نظر قیمت تمام شده بسیار مناسبتر و در کل با توجه به شرایط شکل گرفته در جهان، با مسائل زیست محیطی، شرایط گوناگون اقلیمی… است . بعد از طراحی اولیه ساختمان ما طرح را به نرم افزار های مخصوص داده وطراحی سازه با نظارت سازمان نظام مهندسی تایید میشود. سپس نیروهای مجرب گروه ساختمانی سبک سازان طباطبائی کیا را مونتاژ میکنند.

اجرای ال اس اق طباطبایی کیا

ال اس اف چیست؟

کارخانه‌ای که در فرآیند طراحی و ساخت سازه‌های سبک ال اس اف (LSF)، فعالیت می‌نماید، دارای دستگاه‌ها و ماشین آلات تمام اتوماتیک می‌باشد که نقشه‌های طراحی شده را در یافت کرده و به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون دخالت دست، بر اساس آن نقشه ها، فرآیند ساخت پانل‌ها را انجام می‌دهد.
همچنین در این دستگاه ها، تدابیری لحاظ شده است که حداکثر میزان هدر رفتگی مواد در فرآیند تولید، به کمتر از یک درصد برسد. لازم به ذکر است این میزان هدر رفتگی فولاد در زمان سوراخکاری‌های گل میخ در پانل تولید شده می‌باشد، که البته این میزان فولد هدر رفته نیز مجدداً در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از آنجایی که فرآیند طراحی و ساخت سازه‌های سبک ال اس اف(LSF)، یک ایده جدید می‌باش و نیاز امروزه جهان، به تحداقل کردن تولیدات زباله‌ها سو پیدا کرده است، پس هدف عمده این فرآیند‌ها و ساختار این گونه ساختمان‌ها در تولید حداقل زباله ساختمانی می‌باشد.
از این رو کارخانه‌های سازده این سازه ها، پانل‌های ال اس اف (LSF) را به نحوی طراحی و تولید می‌نمایند، که در زمان تولید یا نصب این پانل ها، کمترین میزان زباله ایجاد شود و همان میزان زباله تولید شده نیز به صورت بازیافتی در سازه‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

اجرای ال اس اق طباطبایی کیا

قیمت سازه ال اس اف ۱۴۰۲ | متر مربع قیمت سازه ال اس اف

هزینه ساخت بنای معمولی
بد نیست توجه کنید که برای احداث یک واحد ساختمانی (به عنوان مثال یک ویلا) به صورت نرمال چند ماه زمان لازم است. خرید مصالح ساختمانی تشکیل دهنده اسکلت اصلی همچون آجر، ماسه، سیمان، لوله ،گچ، میل گرد و… نیاز است. از طرفی با تامین کالاهایی چون شیرآلات، درب و پنجره و لوازم الکتریکی ایزوگام و صدها هزینه هنگفت دیگر مواجه هستید.

موارد قید شده تنها بخشی از هزینه هایی است که می بایست برای احداث بنای خود صرف کنید .درکنار تمامی آنها هزینه های برقکار کارگر نگهبان لوله کش و راننده و … را نیز در نظر داشته باشید.

قیمت مناسب سازه ال اس اف LSF
با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که با ساختمان های ال اس اف LSF به علت سرعت بالای ساخت و سهولت نصب آن ها، زمان بسیاری جهت احداث یک واحد مسکونی صرف می شود. لازم بذکر است بگوییم که قیمت سازه ال اس اف (LSF) جهت ویلاهای مدرن و لوکس بطور متوسط حدودی و براساس قیمت روز می باشد.

هزینه ی تمام شده ی سازه ال اس اف LSF
به طور میانگین در یک ساختمان دو طبقه با ارتفاع کل ۶ الی ۶.۵ متر (سقف تخت یا شیروانی یا کتیبه ای و با بزرگترین دهنه ی ۵ الی ۶ متر) به ازای هر متر مربع زیر بنا حدود ۳۰ کیلو گرم ورق گالوانیزه مصرف میشود که اگر قیمت هر کیلو گرم ورق گالوانیزه رابا هزینه ی نورد ۳۸۰۰۰ تومان در نظر بگیریم هزینه های سازه ال اس اف به شرح زیر میباشد.

هزینه طراحی سازه و دفترچه محاسبات سازه بابت هر متر مربع زیر بنا —————۳۵،۰۰۰ تومان
هزینه ی تامین ،برش و نورد ورق گالوانیزه———kg30 * 38،۰۰۰ = ۱،۱۴۰،۰۰۰ تومان
هزینه های جانبی پیچ ،بولت،حمل و… ———- ۶۰،۰۰۰ تومان
دستمزد متوسط برای مونتاژ و نصب یک نقشه ی معمولی ویک سازه سبک —– ۲۲۰،۰۰۰ تومان
پوشش سقف های سازه السف با ورق گالوانیزه یا سمنت برد یا تخته ( او اس بی ) به صورت تقریبی ———-۱۸۰،۰۰۰ تومان
دستمزد نصب پوشش سقف (ورق ذورنقه یا فایبر سمنت برد)——- ۵۰،۰۰۰ تومان
هزینه های هر متر مربع سازه LSF در سال ۱۴۰۱ چیزی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ بوده است .

اجرای ال اس اق طباطبایی کیا

ویلای پیش ساخته ال اس اف lsf | ساخت ویلا با سازه lsf

ویلای پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی ، روش های جدیدی برای ساخت و ساز ساختمان ها ، پا به عرصه گذاشته اند یکی از روش ها ساختمان های پیش ساخته است که در ساخت ویلای پیش ساخته ، خانه های پیش ساخته ، آپارتمان ها، هتل ها به کار می آیند . ایده اصلی این سازه های پیش ساخته مانند ویلای پیش ساخته این است اگر شخصی می خواهد برای خود ویلا بسازد ولی بودجه کافی آن را نداشت ، می تواند در حد بودجه خود ساخت و ساز انجام دهد. انتظاری که از این خانه ها داریم این است که باعث تامین آسایش و آرامش در جمع خانواده شود . و دیگر انتظار این است که همه امکانات و فضاهایی که در خانه ها به روش سنتی ساخته شده است را دارا باشد ازقبیل. اتاق خواب ، آشپزخانه ، حمام ، سرویس بهداشتی ، سالن  و نیز دارای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی باشد.

معایب سازه ال اس اف

معایب سازه LSF

این مشکل در ساختمان‌ های واقع‌ شده در مکان‌ های دارای رطوبت نسبی زیاد بیشتر حائز اهمیت است. از دیگر معایب بالقوه سازه‌ های توده حرارتی اندک و اینرسی (لختی) حرارتی ناشی از آن بوده که منجر به نوسانات زیادتر دمایی در طول روز است، امری که موجب عدم آسایش ساکنین و مصرف بیشتر انرژی می ‌شود.

کاتالوگ ال اس اف

عمر سازه ال اس اف

به طور معمول عمر مفید ساختمان ها از ۳۰ تا ۵۰ سال است اما عمر مفید ساختمان های ال اس اف ۱۰۰ سال است به همین دلیل این سازه ها را به عنوان ساختمان صد ساله نیز می شناسند .

نمای ساختمان ال اس اف‬‎

برای اجرای نمای سازه‌های LSF می‌توان به مصالح و مواد زیر اشاره کرد:

آجر
فایبر سمنت‌برد ساده یا سایدینگ
نمای چوبی (ترموود)
مینرال
آلوبند (کامپوزیت)

نمایندگی سازه ال اس اف | کارخانه ال اس اف

کارخانه FRAMECAD انقلابی در نحوه ساختمان ها پیش ساخته و مدرن به راه انداخته است با تغییر طرح اصلی از ساختمان ها و با استفاده از تکنولوژی FRAMECAD، RELYANT فضای قابل استفاده از پنج ساختمان در چهارطبقه ارائه شده هزینه های مواد ۳۰ درصد کاهش می یابد و کاهش زمان ساخت نزدیک به یک سوم شده است. با توجه به طراحی شرکت طباطبائی کیا مشاور FRAMECAD بر روی پروژه ها ساختمان در اصل به عنوان نیمی از ساختارهای دور طراحی شده بودند اما فضای قابل استفاده به دلیل قوس محدود بود صدها هزار نفر مشتریان سیستم FRAMECAD در هزینه های ساخت و ساز آن کاهش داده است و به حداقل رسانده مشتریان ما با سرعت و کیفیت کار ما بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است

ساخت خانه با سازه سبک

برای ساخت سازه ال اس اف (lsf) همانند سایر سیستم های رایج ساختمان سازی ابتدا طرح های معماری و سازه ای و سپس نقشه های اجرایی تهیه شده و براساس آن سیستم اجرا می شود.

ساخت سازه lsf

مرحله اول: “طراحی سازه LSF”

در ابتدا اول سازه ال اس اف طبق نظر و درخواست کارفرما با توجه به ویلایی بودن ساختمان (فلت، دوبلکس، تریبلکس) یا در چند طبقه (آپارتمانی) تهیه و سپس طرح معماری تهیه شده و سپس با نرم افزارهای کامپیوتری اسکلت یا سازه ساختمان را طراحی کرده که شامل (مقاومتهای باد، برف، زلزله و بارهای مختلف (زنده ،مرده)) و رعایت اصول مهندسی فاصله ستون ها، و تیرها انجام میشود.

در این مرحله که تمامی طراحی و اصول مهندسی که با استفاده از نرم افزارهای مرتبط برای ساخت طراحی و پیاده سازی میشود، مسیر انتقال تمامی تاسیسات مکانیکال (آب گرم وسرد) و برق نیز مشخص و در زمان تولید با دستگاههای مشخص پانچ و سوراخ می گردد. تمامی برشها و جای پیچها (اتصالات سازه ای) در این مرحله طراحی و تعیین می شود.

مرحله دوم : “پی یا شالوده”

شالوده یا پی برای سیستم ساختمانی قاب سبک فولادی سرد نورد (سازه های ال اس اف) تولید شده و از نوع نواری و یا در صورت لزوم شالوده گسترده می شود.

در ساختمان هایی که طراز کف ساختمان پایین تر از سطح زمین میباشد. میتوان دیوارهای بتن مسطح را در طبقه زیر زمین ایجاد کرد که خود باعث استحکام دیواره ها باربر داخلی میشود. ضروری است دقت لازم برای اجرای سطح بالایی شالوده به صورت تراز و بدون هر گونه نقص به منظور نصب دیوارهای باربر، به عمل آید.

حداکثر فاصله قابل قبول سطح شالوده و ترک تحتانی دیوارهای باربر ۶/۴ میلی متر می باشد که باید با قرار دادن صفحات باربر پر کننده یا اجرای گروت پرکننده سطح مسطح مورد نظر را ایجاد نمود.

هیچکدام از اجزای سازه ال اس اف نباید با سطح زمین تماس مستقیم داشته باشند. بدین منظور باید با تمهیداتی قاب در ارتفاع کافی بالای تراز زمین نصب شود.

باید از تماس مستقیم دیوارها یا هر بخش دیگری از قاب بندی با بتن تازه جلوگیری شود. به طور مثال می توان اطراف قطعه سازه ال اس اف شده را با پوشش پلی اتیلن پوشش داد.

مرحله سوم: “ساخت اسکلت سازه LSF”

دیوار: در سازه ال اس اف، بار جانبی و بار ثقلی را دیوارها تحمل می کنند. دیوارها به صورت توخالی هستند و می توان این فاصله خالی را با بتن سبک یا فوم پلی استایرن پر کرد.

این دیوارها شامل دیوارهای باربر و دیوارهای غیرسازه ای می باشد که به دو روش اجرایی برای ساخت قاب بندی دیوارها در ساختمان وجود دارد قاب بندی دیوارهای باربر را می توان در محل کارگاه ایجاد و یک سطح تراز و شاسی کشی مناسب ساخت و سپس در جای دقیق متصل کرد.

روش دیگر، تولید پانل پیش ساخته در کارخانه است که در آن پیش سازی سقف ها، دیوارها و خرپاها به کمک میزهای مونتاژ انجام و پس از حمل به محل، عملیات نصب پانل های آماده انجام می شود.

سقف : سقف سازه ای شامل تیرچه، سخت کننده های جان، بست های تسمه ای، بست های انسجام دهنده و انواع سقف پوششی از قبیل صفحات سازه ای چوبی، فولادی می باشد.

ساخت خرپاهای سازه LSF: اعضای خرپای فولادی باید به طور دقیق برش خورده و به طرز مناسب به یکدیگر متصل شوند. حداقل فضای خالی بین اعضای جان نباید بیش از ۱۲/۷ میلی متر باشد.

مرحله چهارم: “پوشش های خارجی و داخلی سقف – دیوار”

ایزولاسیون:

با استفاده از مرغوب ترین عایق های حرارتی و صوتی ساختمانی با روشهای روز دنیا در جداره های خارجی از تبادل حرارت و صدا جلوگیری میکند، این روشها نه تنها قابلیت تطابق در هر اقلیم و شرایطی را دارا می باشد بلکه در صرفه جویی انرژی نیز نقش به سزایی دارد.

دیواره های خارجی:

جهت جلوگیری از هر گونه اتلاف انرزی حرارتی و برودتی در ساختمان و در دیواره های خارجی از عایق پشم سنگ فشرده پالتی استفاده خواهد شد.

دیواره های داخلی:

عایق های  جهت دیواره های داخلی از پلی استایرن به ضخامت cm 5 استفاده میشود.

استفاده کردن از مصالح پوششی

• پانل گچی

• پانل سیمانی یا سمنت بورد و جیپسوم بورد

• پانلهای چوبی و MDF

پوشش های سقف و دیوار سازه ال اس اف

کاغذ دیواری یا پوستر

رنگ

دیوار پوش

کاشی یا سنگ های آنتیک

کتیبه

پارکت

موکت

سنگ ، سرامیک و گرانیت

مرحله پنجم: “تاسیسات الکتریکی و مکانیکی”

اساس لوله های تاسیساتی با استفاده از سوپر پایپ و پی وی سی فشرده می باشد که در مقایسه با لوله های فلزی و چدنی از انعطاف و طول عمر بیشتری برخوردار می باشند.

تاسیسات برقی هم شامل:  سیم کشی، کلید، پریز، تابلو برق، چاه ارت، خط تلفن، کابل تلویزیون که در این نوع ساختمانها به راحتی میسر می باشد.

مرحله ششم: “نصب درب و پنجره”

درب ها: استفاده از انواع درب ها از نوع MDF-HDF-UPVC – و آلومینیوم ضد حریق و ضد سرقت (چهارچوب درب ها از نوع فولاد) با چوب می باشد.

پنجره: استفاده از انواع پنجره های UPVC و یا آلومینیومی با شیشه های تک جداره و دو جداره در ضخامت و ابعاد و اشکال مختلف.

اجرا و پیاده سازی سازه ال اس اف LSF
آیا به دنبال سیستم ساخت و ساز ساختمانی هستید که هم بادوام در برابر حوادث و هم از نظر قیمت مقرون به صرفه باشد؟ پس به ساختار LSF نگاه اجمالی بی اندازید. این سیستم نوآورانه از فولاد برای ایجاد ساختمان های محکم با زمان مونتاژ سریع استفاده می‌کند. اما چگونه می‌توانید این روش را در پروژه های ساختمانی خود پیاده سازی کنید؟ تمامی آموزش های مربوط به مونتاژ و تاریخچه و تعریف خود ال اس اف را برای شما خواهیم گفت پس بیایید و با ما همراه باشید.
سازه LSF چیست و چه کاربردی دارد؟
تعریف LSF: ال اس اف مخفف کلمه light steel frame است که به معنی سازه های سرد نورد شده میباشد. سازه ال اس اف یک سیستم ساختمانی مدرن است که از سازه های فولادی سبک برای دیوارهای باربر و غیر باربر در ساختار کلی خود استفاده می‌کند. این نوع روش ساخت و ساز به دلیل مزایای بی شماری که دارد در بخش‌های تجاری و مسکونی رواج یافته است.
سازه LSF از قاب های فولادی تشکیل شده است که قبل از انتقال به محل ساخت و ساز، در کارگاه ها به اندازه های مورد نیاز برش داده می‌شوند و برای قسمت های مورد نیاز جوش های مخصوص زده شده و به محل مورد نظر برای اسمبل شدن و متصل شدن ارسال می‌شوند. روکش خارجی سازه کلی ساختمان ممکن است از مواد مختلفی مانند آجر، چوب یا طرح های سیمانی ساخته و اجرا شود.
یکی از مزایای استفاده از ساختارLSF، ماهیت سبک آن است که حمل و نقل و مونتاژ آن را در محل با حداقل نیاز به نیروی کار آسان تر می‌کند. علاوه بر این، این روش خواص عایق حرارتی بسیار خوبی را به همراه دارند، که با حفظ دمای محیط داخلی راحت در تمام طول سال، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
یکی دیگر از مزایای اجرای سازه LSF این است که می تواند در برابر شرایط آب و هوایی سخت بدون به خطر انداختن یکپارچگی سازه (نشست کردن سازه) در مقایسه با روش های ساختمانی سنتی مانند بنایی مقاومت کند. همچنین شایان ذکر است که این نوع تکنیک ساخت و ساز، امکان مونتاژ سریع را فراهم می کند و در نتیجه برنامه های تکمیل پروژه سریعتر می‌شود.
به طور خلاصه، سازه قاب فولادی سبک (LSF) به دلیل تطبیق پذیری، دوام، پایداری و سرعت از نظر زمان بندی نصب، مزایای زیادی نسبت به روش های سنتی ساختمان دارد.
تاریخچه lsf
تاریخچه تولید سازه های سرد نورد شده یا ال اس اف به سال ۱۸۵۰ میلادی باز می‌گردد. در سال ۱۹۳۳ میلادی آقای فیشر طراح اتومبیل در آن زمان یک خانه از جنس فولاد های سردنورد شده را ساخت و در همان سال انجمن فولاد آمریکا آیین نامه سازه‌های سرد نورد شده را تصویب کردند و به این ترتیب این نوع سازه به رسمیت شناخته شد و در سال ۱۳۹۱ هجری شمسی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ایران اولین آیین نامه طراحی و اجرای سازه های سردنورد شده را با نام نشریه ۶۱۲ سازه های LSF تصویب کرد و درسال ۱۳۹۲ هجری شمسی دومین آیین نامه طراحی و اجرای سازه ها LSF با نام نشریه ۶۱۳ به تصویب سازمان نظام مهندسی ایران رسید و از آن پس اجرا و اعطای نمایندگی ال اس اف زیر نظر سازمان نظام مهندسی ایران قرار گرفت و همانند تمامی سازه های ساختمان ها با اسکلت بتنی و فلزی نیاز به تایید و مهر نظام مهندسی دارد.
نحوه پیاده سازی و اجرا سازهLSF ؟
سازه LSF یک سیستم ساختمانی نوآورانه است که از فولاد و بتن برای ایجاد ساختمان های محکم و بادوام استفاده می کند. اگر شما علاقه مند به اجرای این سازه برای پروژه ساختمان بعدی خود هستید، چند مرحله کلیدی وجود دارد که باید حتما به درستی رعایت شوند.
در مرحله اول، یکی از مهم ترین مراحل شروع و مشاور بای یک تیم طراحی و معماری با سباقه کار در ساز های ال اس اف است. آنها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که طرح های مورد نظر شما با تمام استانداردها و مقررات ایمنی لازم مطابقت دارند.
در مرحله بعد، باید مصالح اولیه را از تامین کنندگان و شرکت های قابل اعتمادی تهیه کنید که در ساخت و ساز LSF تخصص دارند. این مصالح شامل: اجزای اسکلت فلزی، پیچ و مهره ها برای اتصال اسکلت، مخلوط های بتن، محصولات عایق و سایر موارد مرتبط است.
هنگامی که طرح دقیق و مصالح مورد نیاز خود را آماده کردید، زمان شروع ساخت و ساز فرا می‌رسد! این فرآیند شامل مونتاژ اسکلت های فولادی در محل قبل از ریختن دال های بتنی برای هر طبقه از ساختمان است.
اجرای یک ساختار LSF نیاز به برنامه ریزی دقیق و توجه ریز به ریز بر جزئیات دارد، اما مزایای زیادی نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی دارد.
مزایای اجرای سازه های LSFدر پروژه ها
پیاده سازی ساختار LSF در پروژه های ساختمانی مزایای بی شماری دارد. یکی از مزیت‌های اصلی این است که انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی سازه براش شما ایجاد می‌کند و به معماران و سازندگان اجازه می‌دهد تا سازه‌های منحصربه‌فرد را با سهولت طراحی کنند.
یکی دیگر از مزایای اجرای ساختار صرفه جویی انرژی در ساخت آن است. از آنجایی که فولاد یک ماده قابل بازیافت است، ضمن افزایش پایداری، ضایعات محیطی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
سازه های LSF به دلیل زمان مونتاژ سریع در مقایسه با روش های سنتی ساختمان مقرون به صرفه هستند. آنها به حداقل نیروی کار برای مونتاژ نیاز دارند زیرا اکثر اجزا را می توان در خارج از محل به صورت پیش ساخته تولید کرد و سپس به سرعت در محل در عرض چند روز به جای چند هفته یا ماه مونتاژ کرد.
پیاده‌سازی یک سیستم LSF به سازندگان اجازه می‌دهد تا استانداردهای ساختمان های سبز را که توسط سازمان‌هایی مانند LEED) رهبری در طراحی انرژی و محیط‌زیست) تعیین شده‌اند، برآورده کنند، که باعث بهبود بازار پسندی و افزایش ارزش دارایی در جامعه آگاه از محیط زیست امروزی می‌شود.
از دیگر مزایای سازه های ال اس اف می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد:
مقاوم در برابر زلزله تا ۸ ریشتر
مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشور و شهرداری
مقاوم در برابر آتش سوزی تا ۱۸۰ دقیقه
ساخت و ساز سریع (ساخت یک خانه سه طبقه تنها در سه الی چهار ماه )
قیمت مقرون به صرفه به دلیل مصرف کمتر مصالح سنتی
وزن بسیار سبک نسبت به سازه های بتنی
کمترین نیاز به تعمیرات حداقل تا ۵۰ سال
چالش های اجرای سازه LSF
پیاده سازی سازه LSF می تواند یک فرآیند پیچیده و چالش برانگیز باشد. یکی از چالش های اصلی یافتن متخصصان واجد شرایط با تجربه در این نوع ساخت و ساز است. فرآیند نصب نیاز به مهارت ها و دانش تخصصی دارد که ممکن است به راحتی این گونه افراد واجد شرایط در دسترس نباشند، که می‌تواند منجر به تاخیر در ساخت و افزایش هزینه شود.
چالش دیگر دریافت مجوز از مقامات محلی است. در حالی که سیستم LSF با موفقیت در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است، برخی از قوانین ساختمانی ممکن است نیاز به اصلاحات یا بازرسی های اضافی برای اطمینان از انطباق با استانداردهای ایمنی داشته باشند. این همچنین می تواند باعث تاخیرهای پیش بینی نشده در روند ساخت و ساز شود.
علاوه بر این، طراحی ساختمان با استفاده از LSF نیاز به توجه دقیق به جزئیات در مورد قابلیت های تحمل بار، الزامات عایق و اقدامات مقاومت در برابر آتش دارد. همه این عوامل باید در مراحل اولیه طراحی در نظر گرفته شوند تا بعداً از تجدید نظرهای پرهزینه جلوگیری شود.
یک تصور غلط رایج وجود دارد که اسکلت فلزی در مقایسه با سازه‌های بنایی سنتی منجر به عملکرد صوتی ضعیف می‌شود. با این حال، این مشکل را می توان به راحتی با استفاده از مواد کاهش دهنده صدا در مجموعه های دیواری مانند دیوار خشک دوبل یا عایق های سایلنت صدا برطرف کرد.
در حالی که قطعاً چالش‌هایی در ارتباط با پیاده‌سازی یک سیستم سازه LSF برای پروژه بعدی شما وجود دارد و خواهد داشت، اما آنها موانع غیرقابل عبوری نیستند، بلکه ملاحظات دقیقی هستند که در نهایت به تضمین کیفیت کار و دوام طولانی مدت برای سال‌های آینده آن سازه کمک می‌کنند!
LSF یک سیستم ساخت و ساز ساختمان با پوئن های مثبت دیگر
به دلیل طراحی مدولار این سازه ها، گنجاندن ویژگی های اضافی مانند پانل های خورشیدی یا گرمایش از کف در ساختمان هایی که با این روش ساخته شده اند، آسان تر و کم هزینه تر است.
پیاده‌سازی سازه LSF در میان معماران و سازندگانی که به دنبال ساختمان های باکیفیت‌تر هستند و در عین حال استانداردهای زیست‌ محیطی را رعایت می‌کنند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
اجرای سازه LSF یک گزینه مناسب برای ساخت و ساز ساختمان است. استفاده از فولاد سرد سبک در این سیستم مزایای بی شماری نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی دارد. در حالی که برای اجرای ساختار LSF چالش هایی مانند آموزش کارگران در مورد تکنیک های جدید و اطمینان از انطباق با مقررات وجود دارد، اما با برنامه ریزی و اجرای صحیح مراحل می‌توان بر این چالش ها غلبه کرد. ساختار های LSF جایگزین امیدوارکننده‌ای برای روش های ساخت و ساز ساختمان ها با روش های دیگر است. سازندگان با استفاده از مزایای آن و در عین حال پرداختن به چالش های آن، می توانند سازه هایی را ایجاد کنند که ایمن تر، پایدارتر و مقرون به صرفه تر از همیشه باشند.

اجرای ال اس اق طباطبایی کیا

مشاوره ساخت و اجرای سازه ال اس اف حضوری و تلفن 09192248436
X