قیمت سازه ال اس اف، متر مربع قیمت سازه ال اس اف
اگر به دنبال ساختن یک خانه جدید یا گسترش فضای موجود خود هستید، ممکن است در مورد قیمت سازه های LSF کنجکاو باشید تا اطلاعاتی کسب کنید. تکنولوژی ساختمان قاب فولادی سبک (LSF) به دلیل دوام، کارایی انرژی و مقرون به صرفه بودن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما در واقع هزینه هر متر مربع آن چقدر است؟ ما عواملی را که بر قیمت سازه‌های LSF تأثیر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم و به شما درک بهتری از آنچه در هنگام بودجه‌بندی پروژه ساخت‌وساز بعدی خود باید انتظار داشته باشید، می‌دهیم.
ساختار LSF چیست؟
سازه LSF (قاب فولادی سبک) نوعی سازه ساختمانی است که با اسکلت های فولادی سبک تر از فولاد سنتی و بتن ساخته می شود. این سازه‌ها نسبت به ساختمان‌های سنتی از نظر انرژی کارآمدتر و راحت‌تر جمع‌آوری می‌شوند. قیمت سازه های LSF بسته به اندازه و پیچیدگی پروژه متفاوت است، اما به طور کلی نسبت به انواع دیگر ساختمان ها مناسب هستند.
سازه LSF نوعی سازه است که از سیستمی از پانل های به هم پیوسته برای ایجاد ساختمانی قوی، بادوام و مقاوم در برابر آب و هوای متفاوت استفاده می کند. پانل ها از فولاد، آلومینیوم یا مواد دیگر ساخته شده اند و با استفاده از روش های مختلفی از جمله جوش، پرچ یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند.
سازه LSF نوعی ساختمان است که با استفاده از اسکلت فولادی سبک ساخته می شود. این نوع قاب از اعضای نازک فولادی ساخته شده است. مزیت استفاده از سازه LSF این است که بسیار سبک تر از ساختمان های آجری و ملات سنتی است که حمل و نقل و مونتاژ آن را آسان تر می کند. علاوه بر این، سازه های LSF بسیار قوی هستند و می توانند در برابر بادهای شدید و فعالیت های لرزه ای مقاومت بالاتری کنند.
 
قیمت سازه LSF
قیمت یک سازه LSF را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: هزینه مواد اولیه (متریال) و هزینه کار (دستمزد). هزینه مواد بسته به نوع ساختار LSF که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود، اما هزینه کار نسبتا ثابت باقی خواهد ماند. برای به دست آوردن یک تخمین دقیق برای قیمت سازه LSF خود، مهم است که با متخصصی مشورت کنید که بتواند با در نظر گرفتن همه عوامل قیمت تقریبی پروژه مورد نظر را برای شما برآورد کند.
قیمت یک سازه LSF توسط عوامل زیادی تعیین می شود. مهمترین عامل اندازه سازه و تعداد طبقات آن سازه است. هر چه سازه بزرگتر باشد، هزینه نهایی آن نیز گرانتر خواهد بود. از دیگر عوامل مهم می توان به نوع مواد استفاده شده و پیچیدگی طراحی آن بنا اشاره کرد.
سازه های LSF از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. فولاد گرانتر از آلومینیوم است، اما دوام بیشتری نیز برای شما به همراه دارد. سازه های آلومینیومی سبک تر و حمل و نقل شان آسان تر هست، اما به اندازه سازه های فولادی قوی و بادوام در برابر زلزله و سایر مشکلات نیستند.
پیچیدگی طراحی نیز بر قیمت نهایی آن سازه تأثیر می گذارد. یک ساختمان ساده نسبت به یک سازه پیچیده هزینه کمتری خواهد داشت. با این حال، اگر می خواهید ظاهری منحصر به فرد برای خانه یا محل کار خود را ارائه بدهید، ممکن است یک سازه زیبا با طراحی خاص برای شما مناسب تر باشد.
هزینه پایانی و تمام شده یک سازه ال اس اف LSF
به طور عادی در یک ساختمان دو مرتبه با ارتفاع کل ۶ الی ۶.۵ متر (سقف صاف یا شیروانی با بزرگترین دهنه ۵ الی ۶ متر) به ازای هر متر مربع زیر بنا حدود ۳۰ الی ۴۰ کیلو گرم ورق گالوانیزه ال اس اف مصرف می شود که اگر قیمت هر کیلو گرم ورق گالوانیزه را با هزینه ی نورد ۳۸۰۰۰ تومان در نظر بگیریم هزینه های سازه ال اس اف به شرح زیر می باشد:
هزینه طراحی سازه و نقشه کشی آن بابت هر متر مربع زیر بنا ۳۵،۰۰۰ هزار تومان می باشد.
هزینه ی تهیه، برش و نورد ورق گالوانیزه ۳۰ کیلو گرم * ۳۸۰۰۰ =۱۱۴۰۰۰۰ هزار تومان می باشد.
هزینه های جانبی مانند: پیچ و مهره، بولت، حمل و باربری و… برابر با ۶۰،۰۰۰ هزار تومان است.
دستمزد کارگر های متوسط برای مونتاژ و نصب یک سازه معمولی و یک سازه سبک با تعداد طبقات کم ۲۲۰،۰۰۰ هزار تومان است.
پوشش سقف های سازه ال اس اف با ورق گالوانیزه یا سمنت برد یا تخته به صورت تقریبی ۱۸۰،۰۰۰ هزار تومان می باشد.
دستمزد نصاب پوشش سقف و … هر متر تقریبا برابر با ۵۰،۰۰۰ هزار تومان می باشد.
هزینه هایی که در این قسمت آورده ایم قیمت لحظه ای می باشند و هر لحظه امکان تغییر قیمت در هر کدام از قسمت و مراحل وجود دارد.
هزینه های ساخت و اجرای هر متر مربع سازه LSF در سال ۱۴۰۱ تقریبا بین ۱.۸۰۰.۰۰۰ تا ۳.۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان است، که امکان افزایش قیمت در سال ۱۴۰۲ با توجه به بالا رفتن قیمت مصالح و مواد اولیه وجود دارد.
نحوه محاسبه قیمت سازه LSF
قیمت کلی سازه LSF با قیمت متر مربع آن تعیین می شود. قیمت واحد یک سازه LSF با در نظر گرفتن هزینه کل پروژه و تقسیم آن بر متراژ کل پروژه در سازه محاسبه می شود. هزینه کل شامل هزینه مواد، نیروی کار، حمل و نقل و نصاب و طراح است. قیمت متر مربع یک سازه LSF بسته به مکان، اندازه و پیچیدگی پروژه می تواند متغییر باشد. این به شما کمک می کند تا هزینه کل پروژه را تعیین کنید و بر این اساس شما می توانید پول خود را بودجه بندی کنید. در محاسبه قیمت هر متر مربع باید چند فاکتور را در نظر بگیرید:
اندازه سازه: هر چه سازه بزرگتر و دارای تعداد طبقات بیشتر باشد، قیمت هر متر مربع بیشتر خواهد شد.
نوع مواد: انتخاب مواد بر قیمت هر متر مربع تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، استفاده از اسکلت فولادی گرانتر از استفاده از اسکلت گالوانیزه خواهد بود.
موقعیت مکانی: قیمت هر متر مربع نیز تحت تاثیر موقعیت پروژه خواهد بود. اگر پروژه در یک منطقه روستایی باشد، احتمالاً هزینه کمتری نسبت به یک منطقه شهری و ویلایی خواهد داشت.
پیچیدگی طراحی: طراحی پیچیده تر (ویلا های دوبلکس و جنگلی) نیز معمولاً هزینه بیشتری نسبت به یک سازه با طراحی ساده تر (آپارتمان یا کارگاه) خواهد داشت.
پیمانکار: تجربه و شهرت پیمانکار می تواند بر قیمت هر متر مربع تأثیر بگذارد. دریافت مظنه از چندین پیمانکار برای برآورد دقیق هزینه ها مهم است.
قیمت سازه های LSF بسته به نوع، اندازه و پیچیدگی سازه بسیار متفاوت است. هنگام تصمیم گیری در مورد بودجه برای پروژه خود، مهم است که همه عوامل از جمله قیمت متر مربع و همچنین سایر مواد و خدمات مورد نیاز برای تکمیل یک ساخت موفق را در نظر بگیرید. با تحقیق دقیق در مورد تامین کنندگان مختلف و پیمانکاران با تجربه، می توانید راه حلی مقرون به صرفه برای نیازهای ساختمانی آینده خود بیابید که هم استاندارد های کیفیت و هم الزامات بودجه را برای شما برآورده می کند.

مشاوره ساخت و اجرای سازه ال اس اف حضوری و تلفن 09192248436
X